субота, 1. јун 2024.

СИНЂЕЛИЋЕВЕ ЧЕГАРСКЕ ВАТРЕ 2024

Ми у Нишу, Чегар 2024, на месту где се одвијала чувена битка из Првог српског устанка, у знак сећања на погинуле војнике и њиховог команданта Стевана Синђелића, а поводом 125 годишњице. Том приликом су се представили песници заступљени у Зборнику који је објављен поводом завршеног 34. конкурса ,,Синђелићеве чегарске ватре". Традиционално добри домаћини, сусрет драгих пријатеља.


НОВА КУЋА

Катарина Ковачевић


Једно смо кофер који вучем и ја.

Лагани и полупразни. У нама има по неколико књига,

углавном о разбојницима и нека поезија.

Колико год хладно да буде у новој кући, поезија иде уз

кожу, џемпери у ватру.

Па нека замирише чудно.


То гори мој страх од новог погледа кроз прозор,

од новог пута до нове кафане и стиска руке непознатог

човека

чије очи говоре: ,,Пријатељ сам, иако овако име као

моје никаа ниси изговорила“

То гори моја савест која није бирала кадће да гризе за

стомак и ноге.

Поебно је волела време пред сан.

А ноге, сад здраве, тврдо газе ову стазу

што се рачва ка води и ка пољу дивље траве.

У оба ћу уронити мирно,

обложићу се сољу и изаћи

бољег вида и најзад испавана.


Овде имам само флашу вина и пола осушеног хлеба.

Као причешће после живота

овоземаљског и жедног.


ПОЕЗИЈА ЈЕ КРИВА ЗА СВЕ

Јелена Меселџић Хаџи Видановић


Судили су ми

Због бојажљивог осмејка

У углу усана

Када је по њиховом узусу требало плакати.

Судили су ми

Због плавичасте искре у црном погледу

Светлије од хиљаду бакљи…

Судили су ми због сваке тишине

А викали су да ћутим.

Судили су ми

Што је та тишина гласнија од бесконачности

Изреченог.

По њиховом узусу

Судили су ми и због сунца у снегу.

Осудили су ме на своју таму

И нисам сама у том мраку

Јер поезија је крива за све

Када је читају по њиховом узусу.


Осудили су ме на глупост

Јер сам одлучила да живим носећи смрт у џепу.


У РАЈКОВОЈ ПЕЋИНИ

Љиљана Милосављевић


Кап по кап у мраку вековима

глувом тишином одјекује

слободан пад чудесне воде

за светлост лепоту ваја


Шума корењем тајну чува

озвездано небо још више

од некуд и светлост плава

незаборав оку обећава


У трајању недовршено

вода капље одмерено

невидљивом чаролијом

своје дело украшава




Нема коментара:

Постави коментар