понедељак, 11. фебруар 2013.

PESMA NAM ŽIVOT ZNAČI, Desanka Maksimović


Ej, ti zaboravila sam ti ime
na poslednjoj stanici ludila
Čuj me
Kroz krvotok mi poezija teče
neko je rekao život mi pesma
A tebi
a meni
Pospane oči na pločnicima večnosti 
piju, misli nam bdenje odnose
i bolesna jesenja noć u umiranju
nađe lek

A ti, a ja 
Neko nam snove otima,
moj putokaz u ludnicu vodi,
tebe ruševine dave...

Još uvek mi kroz krvotok najezda teče
Znaš šta?
Pesma nam život znači
život nam nije pesma

NEMAM VIŠE VREMENA

Nemam više vremena za duge rečenice, 
Nemam kad da pregovaram,
Otkucavam poruke kao telegrame. 
Nemam vremena da raspirujem plamen,
Sad zaprećem šake zgorela žara. 
Nemam više vremena za hodočašća, 
Naglo se smanjuje putanja do ušća, 
Nemam kad da se osvrćem i vraćam. 
Nemam više vremena za sitnice
Sad treba misliti na večno i neobuhvatno. 
Nemam kad da razmišljam na raskrsnici,
Mogu stići jedino kudgod u blizinu. 
Nemam vremena da išta izučavam, 
Nemam vremena sad za analize,
Za mene je voda sada samo voda
Kao kad sam je pila sa kladenca; 
Nemam kad da razlažem na sastojke nebo,
Vidim ga onakvo kakvo ga vide deca.
Nemam više vremena za bogove tuđe, 
Ni svoga nisam dobro upoznala. 
Nemam kad da usvajam zapovesti nove,
Mnogo mi je i starih deset zapovesti. 
Nemam više kad da se pridružujem 
Ni onima koji istinu dokazuju. 
Nemam kad da se borim protiv hajkača. 
Nemam kad da sanjam, da lagano koračam.

GRAČANICE

Gračanice, kad bar ne bi bila od kamena,
kad bi se mogla na nebesa vazneti,
ko Bogorodice Mileševe i Sopoćana,
da druga ruka kraj tebe travu na plevi,
da ti vrane ne hodaju po paperti.
Ili tvoja zvona da bar ne tuku
ko srca predaka, Gračanice,
da bar svetitelji s tvog ikonostasa
nemaju naših neimara ruku,
ni anđeli Simonidino lice.
Da bar nisi toliko duboko
ukopana u tu zemlju i nas same
da se nismo privikli u tebe kleti,
Gračanice, kad bar ne bi bila od kamena,
kad bi se mogla u visine uzneti.
Gračanice, da si nam bar jabuka,
da te možemo staviti u nedra
i zagrejati studenu od starosti,
da nam bar poljima oko tebe nisu 
predaka divnih rasejane kosti.

Da te bar možemo podići na Taru,
u kaleničku portu te preneti,
zaboraviti likove po tvom oltaru.
Gračanice, kad bar ne bi bila od kamena,
kad bi se mogla na nebesa vazneti.

16. мај 1898. – 11. фебруар 1993.

Дуга се ретко рађа
(Десанки Максимовић)

Драга моја са висине плаве
чекаш са чежњом
витеза зеленог
уцветалих мисли
време не мериш на сате

Коме да се тужимо
разграђују црквене порте
нестају бајке и месечеве зоре
уместо браће и сестара
деци дарују играчке скупе

Више нико времена нема
и не тражи помиловање
за покошене траве и посечене главе
за погубљене успомене
за избрисане дане

Заборављамо како изгледа
излазеће сунце
како дише земља после кише
шта то беше стисак
пријатељске руке

Трајемо са стрепњом
и мирисом далеких лепота
жедни  разговора     
у земљи некој
на брдовитом Балкану

Хвала ти за даровану тајну
за реку од немира
за музику речи што у мени свира
за поздрав што га донесе песник
испод твога шешира

Љиљана Милосављевић


Нема коментара:

Постави коментар