уторак, 5. фебруар 2013.

Žak Prever - 04. o2. 1900. - 11. 04. 1977.


Francuski pesnik Žak Prever / Jacques Prévert /, rođen je 04. 02. 1900. godine. Anarhista, odmetnik i sanjar, Prever u svojoj humornoj i humoristički angažovanoj lirici, kao svojevrstan moralista i kritičar društva, kazuje o životu i njegovim različitim aspektima. Prever ukazuje na još uvek moguće prostore čovekove sreće koju malograđani, klerikalci, militaristi i političari stalno ugrožavaju.

ZA TEBE LJUBAVI MOJA

Išao sam na trg ptica
I kupio sam ptice
Za tebe
ljubavi moja

Išao sam na trg cveća
I kupio sam cveće
Za tebe
ljubavi moja

Išao sam na trg gvožđa
I kupio sam okove
Teške okove
Za tebe
ljubavi moja

A zatim sam otišao na trg robova
I tražio tebe
Ali te nisam našao
ljubavi moja

Gotov sam. Nema mi spasa! Ne mogu da čitam, ne mogu da pišem! To više nisam ja nego neko drugi! Neko drugi što gleda onog pređašnjeg sebe bez ikakvog interesa uostalom.
- Jedne noći marta 1977.

Нема коментара:

Постави коментар