понедељак, 16. фебруар 2015.

МИЛЕНА МАРКОВИЋ, књижевница


Малена Бањска

кренула сам у митровицу ибарском магистралом
тамо су чучавци и трактори и дрвеће
отежало од воћа
и девојчице са голим пупковима
стигла сам до косова одакле је моја мајка и
њена мајка
и сестра ми се тамо родила а доктор је био пијан
видела сам америчке војнике
гузати су а један је носио
бифокалне наочари
доста су мали можда неке веће шаљу на
друга места
свуда су висиле заставе
мени то не значи застава је застава
у војску нисам ишла а нисам ни способна
и велика сам кукавица и лажем кад зинем
а трава је била толико зелена да убада
и небо је било тако близу да успава
сладак сан на пустом пољу
и шта ће ту ти гузати војници наоружани до зуба
и онда сам видела знак са десне стране
на њему је писало бањска
и ту ме је стигла и баба и мајка и сестра и земља
и гробље и ибар вода и ту ме је стигло и
неће да пусти
и никад неће да пусти јер сам се сетила
усред ноћи би се сетила
и никад нећу да заборавим бањску
зато што
неко беше страхињићу бане
беше бане у маленој
бањској.

Милена Марковић (1974),  драмски писац, сценариста, песник, овогодишњи је добитник Награде „Одзиви Филипу Вишњићу”,  која се додељује за родољубиво песништво. Награда ће јој бити уручена данас, на Сретење, у Орашцу, у Марићевића јарузи. Задужбинарско друштво „Први српски устанак”, објавило је њену нову књигу песама „Малена Бањска”.
Милена Марковић, дипломирала је на Факултету драмских уметности у Београду – Одсек драматургије. Аутор је драма: „Павиљони или куда идем одакле долазим и шта има за вечеру”, „Бог нас погледао – Шине”, „Шума блиста”, „Брод за лутке”, „Наход Симеон”, „Жица”, „Змајеубице”. Аутор је и збирки песама: „Пас који је појео сунце”, „Истина има терање”, „Црна кашика”, „Птичје око на тараби”, „Пре него што све почне да се врти”, „Песме за живе и мртве”.

 (Политика, Култура, 15. и 16. фебруар 2015.)

Нема коментара:

Постави коментар