уторак, 10. март 2015.

ШУМАДИЈСКЕ МЕТАФОРЕ 2014 - ПОЕЗИЈА



Боја дувана
Горан Лабудовић Шарло

Ижеднео поток
засеца вилин коњиц
у сутон лета,
игра се са гладном годином
са сушом
са умором живих бића
и нежних ствари.

У гласницима сумрака
раздања буде
још само у очима пастрмке.

Кукурузна гора добила
боју дувана, свила боју смрти.

Ветра нема осим оног на тавану,
а тамо ноћ радосна
придржава цео један век.

Лето спаковано
јесен се усељава тихо,
калаузом отвара нови свет.

Ујутру командује
преподневна узбрдица
предвече све ионако
низбрдо креће,
речи с врха језика
не служе ничему.

Неименовани мајури
опрљени сушом
попут сељака прогорелих
ногавица који зна
ко му је упалио сено
и свеједно коси нове дукате
маслачка, да плати себи одштету.

Друга ствар
Ненад Глишић

научили смо да примамо лоше вести
нарочито
откако углавном такве долазе

бавимо се временом
али не и вечношћу јер
вечност је
кад време истекне

знамо где можемо
да се вратимо увек

друга је ствар
што ту не долазимо
никад

Залогаји
Каја Панчић – Миленковић

Мајка је седела у чело стола
као да је сам Бог ту посадио
и заборавио.

И дан – данас седи на истом месту,
гледа у сто и тањир
који продужава њен живот.

Једе и ћути
као да разговара са Богом
који је испунио њен живот
до дна.

Све је тада било Божје у њој:
од мотике и виле пуне сена
до чиније пуне јабука
које је доносила после вечере
уместо колача.

Још седи за столом.
Кад осетим самоћу
она подигне поглед са тањира
и спусти залогај у грло.

Парцела
Ана Никвул

никако ми није јасно
што су ми сви углас рекли
ти стварно ниси нормална
кад сам сва важна саопштила
да сам била на гробљу да купим парцелу
и да сам на том месту посадила стручак
украдених љубичица из градског парка
остатак приче нису хтели ни да слушају
а то је да недељом кад не знам шта ћу са собом
одем на гробље легнем и баш ме брига за све
онда попијемо чај ја и ја
и све ми потаман
кад кренем упалим цигару забодем је у земљу
и трудим се да стигнем у свој дом
пре него што изгорим

Нема коментара:

Постави коментар