недеља, 7. јун 2015.

ДРАГАН РАДОВАНЧЕВИЋ



ЗА ДЛАКУ1

Ловите ли длаку у лету, пасторе Нимелер?
Човек без једне власи још није ћелав,
онај без две такође није.
Од које власи почиње ћелавост?

Кад су одводили социјалисте,
кажете, ћутали сте.
Кад су одводили Јевреје,
ћутали сте.

Кад су одводили ове,
ћутали сте опет.
Јер тада Ви још нисте били они.

Човек са једним доларом на рачуну
још није капиталиста;
ланчић од једне алке
заправо и није ланчић;
свет без једног социјалисте
исто је што и свет са социјалистом.

Одлучите се пасторе!
Јесте ли ви прогоњени, или прогонитељ?

Ту
где вас је рођење уписало,
у кући где живи човек,
ланац славних имена
(Фридрих Густав Емил Мартин) нуди Вам сигурност.

Одлука је на Вама,
осим ако не ловите длаке у лету, па неодлучно прекорачујете,
немачки протестантски пасторе.

________________
1Када су нацисти дошли по комунисте,
 ја сам ћутао;
 јер нисам био комуниста.

 Када су затворили социјалдемократе,
 ја сам ћутао;
 јер нисам био социјалдемократа.

 Када су дошли по синдикалце,
 ја се нисам побунио;
 јер нисам био синдикалац.

 Када су дошли по мене,
 није преостао нико да се побуни.

 Friedrich Gustav Emil Martin Niemöller, немачки протестантски пастор (1892-1984)

 Политика, субота 6. јун 2015. (Култура, уметност, наука)

 

Драган Радованчевић (1979, Сремска Митровица, Војводина / Србија), психолог, књижевник, песник. Живео у Сремској Митровици, Београду и Бечу. Од 2012. живи у Потсдаму (Потсдам, Бранденбург) и Берлину.
Аутор две песничке књиге: "Клатно се боји летења" (Градска библиотека Чачак, 2006) и "Глагол интимности" (2009)
Уврштен у мноштво антологија поезије, есеја и кратке прозе на девет језика.


        Фотографија: Љиљана Милосављевић, Мелник (Бугараска) 2006.





Нема коментара:

Постави коментар