среда, 16. новембар 2016.

ARKADIJUŠ FRANJA (1973)

* * *
Ne želim da budem nemoćni starac
sa tri noge
koji se seća boljih vremena
kada se čovek divio
crvenoj nutrini
i
grudima komšinice

Ne želim da pišem dnevnike
donosim zaključke
podsećam se
praštam

zato
sutra idem na trg
da ostatke
svog života darujem
golubovima

* * *
kažem
iz glave mi raste
grana jorgovana
ali ja se ne osećam
kao drvo

kažem
iz tela mi dolaze
strujanja
ali ja se ne osećam
kao izvor

kažem
rastu mi ruke
dlake u nosu
ali ja se ne osećam
kao čovek

* * *
na drugi sprat
može se ući ili utrčati
može se uspuzati
ili se popeti na kolenima
zahvaljujući za svaki stepenik
za svaki metar rukohvata
koji pesnik ne ispušta
iako govori da svet nije u materiji

a ja jeretik
verujem u
plavi šal
cipele koje prokleto žuljaju
otok koji dodirujem zbog čmička na oku

STARI PESNIK

stari pesnik miriše na naftalin
neoprani ostaci kreme za brijanje
odmaraju se iza ušiju
nokti koji su nekada milovali
u sazrelom obredu
probijaju rupu u džepu
oko vrata visi ključ na crvenoj traci
u oku se reflektuje odbljesak lampe
seda kosa besprekorno začešljana
usta spržena talogom sveže ispijene kafe

lice ispucalo kao zemlja
stari pesnik požuteo je
kao list papira
sa prvom pesmom

raspada se kao lišće
od dodira vremena

iza prozora osvit napaja mlekom
crno nebo

u glavi rodila se poema
o prvoj ljubavi
drveću psu

* * *
može li se napisati pesma
bez reči

može

najbolje je
uzeti
granu mladog jorgovana
ugnezditi na nju vrapca
i
čekati
dok ptičja pesma
zaseče nežnu tkaninu tišine

kroz prorez
kao kroz otvorena usta
istisnuti propali svet
da ide pod ruku sa
bogom lokvanja

* * *
imam sve što je neophodno
za smrt

nizak pritisak
jedva primetan puls
oštećen mozak
nedostatak vazduha

tobože imam sve
ali nekako nisam srećan

Iz zbirke pesama ,,Na sudnji čas zakasni” (2016) – prepev sa poljskog Olga Lalić – Krowicka i Vesna Denčić

Arkadijuš Franja
Poljski pesnik, pisac, književni kritičar. Objavio pet zbirki pesama, tri knjige proze i četiri toma književne kritike. Na Šleskom univerzitetu 2003. odbranio titulu doktora za humanističke nauke u oblasti književnosti. 


















fotografija preuzeta sa www.poezija.com.pl.

Нема коментара:

Постави коментар