понедељак, 5. септембар 2011.

НЕНА РАДУЛОВИЋ

ПРЕБИРАЊЕ УСПОМЕНА - ДЕСАНКИНА ПИСМА



РОЗЕ, РОЗЕ, ВИОЛЕТ...


Нена Радуловић, паланачка поетеса
У ДРУШТВУ ОДАБРАНИХ

Нашу суграђанку, Нену Радуловић, препознају како деца, тако и одрасли по њеном стваралаштву, преданости којом ствара и по ведрини са којом се сродила, а због које се чини да је песникиња свој дух уплела у стихове и узнела га у неки други свет у коме време не нагриза, већ обогаћује и улепшава. Иако је у пензију отишла из рачуноводствене службе, време утрошено на обављање тог посла она види као животну неминовност којој није дозволила да умањи вољу за њеним постојањем и у књижевности. Свој радни век везује за писано стваралаштво које је и дан данас испуњава и чија снага не јењава. Јер, како каже, „она живи у садашњости, ни у прошлост ни у будућности не можемо постојати, само у садашњости“.
Разлог зашто смо се обрели у дому Паланачке песникиње је књига „Распевана песма“, музичко-поетског садржаја у чијем саставу је и ЦД коју је издао Завод за уџбенике. Књига је намењена деци предшколског узраста, те има својство и уџбеника који има улогу да кроз музику деци представи српске писце кроз њихова дела. У књигу су уврштене песме Д. Ерића, Љ.Ршумовића, Ј.Ј. Змаја, Д. Лукића, М. Данојлића, Д. Радовића, М. Настасијевића, Г. Витеза, М. Алечковић, М. Антића, Д. Максимовић, а такође и „Розе песма“ Нене Радуловић. Књигу је приредио и песме компоновао Зафир Хаџиманов, уметник широког спектра, познат као кантаутор доминантан у свету шансона.
- Коначно, ево једне прелепе ауторске збирке песама за децу, где њено издање прати и квалитетан компакт-диск са тонским снимцима ове музике – издваја се из рецензије Радослава Граића. – Надам се, готово да сам сигуран, да ће овакав драгоцен музички продукт наћи свој пут до школских и дечјих установа, а и да ће му се клинци и клинцезе, заједно са својим наставницима најискреније обрадовати. На овогодишњем сајму књига „Распевана песма“ је добила прву награду за садржај и за опрему.
Ненина песма у овој књизи смештена је тик уз песму Десанке Максимовић, што је нашупесникињу подсетило на дружење са непролазним Десанкиним стиховима али и са самом Десанком са којом се дописивала пуних седамнаест година.
У Нениним рукама је мноштво писама која је чувала као велику драгоценост и доказ пријатељства са Десанком Максимовић. Једно од њих, велика поетеса упутила је медијима: „Пре неколико година сам наишла на песме Нене Радуловић, видела сам у њима обдареног песника и мило ми је што се моја претпоставка обистинила. Данас се јасно види њен дар. Нена Радуловић је као песникиња ведра, жива, што је за онога коме се обараћа, а то су деца, јако важно. Њене песме су мелодичне, имају пуно радње, а нису зато лишене нежности. Имају упечатљиве поенте. Јеш једна врлина истиче ову песникињу – она има смисао за хумор и инвенције, пише ослањајући се на традицију, а везује се и за савремене у поезији“.
Нена са радошћу говори и о првој посети Десанки Максимовић.
- Пред вратима сам чекала са девојкама које су дошле да је интервјуишу за Дечје новине - каже Нена. - Позвала нас је у свој дом љупко, љубазно, баш онако каква је и сама увек била. Пошто девојке нису дошле најављене, она им је рекла да је данас заузета у разговору са мном, али да оне могу остати и слушати разговор јер ће ускоро и од мене узимати унтервјуе, с обзиром да је Десанка у мени видела квалитетног писца. Била сам затечене и уплашена, али њена појава и присност су учинили да тај осећај нестане. Била је дивна жена. Једном ме је обрадовала и то јако. Био је расписан конкурс за радио-драму у Марибору. Послала сам свој рад и даље о томе ништа нисам знала. После неког времена, зове ме Десанка пуна утисака и каже да је дошла из Марибора кући и да је желела да ме обрадује вешћу да је моја радио-драма освојила треће место. На проглашењу, пошто су прозвали моје име, Десанка је устала и рекла да је то једна млада песникиња из Србије, њена познаница, која вероватно због даљине није могла доћи। Мислим да ме је више обрадовало то што је она рекла, него награда коју сам добила, - дели са нама Нена своје давне радости.
Нена је написала три радио-драме। Преко Радио Београда објављиване су Ненине песме и приче, месец дана, у интерпретацији Миће Татића, српској деци у иностранству। На њеној полици уредно су сложене свеске у којима су залепљени исечци из новина у којима су објављиване њене песме и приче। Позната је као дечји писац али је један од ретких ствараоца који се успешно опробао и у прози, лирској, рефлексивној и хаику поезији. До сада је објавила пет књига песама, један роман и једну збирку прича за децу. Члан је „Књижевног клуба 21“, Књижевне заједнице Југославије и Удружења текстописаца Србије за уметничко стваралаштво.
Данијела Васиљевић

1 коментар:

  1. Да се подсетимо времена када су прави песници шетали градовима и сви се радовали а млади се учили на правим вредностима и да све није почело од овог тренутка у којем смо ми.

    ОдговориИзбриши