субота, 16. март 2013.

Шта читамо


Пол Остер (1947) један је од најзначајнијих америчких романсијера данашњице, песник, есејиста, сценариста, редитељ и преводилац. Аутор је романа Г.Вертиго, Левијатан, Месечева Палата, Њујоршка трилогија, У земљи последњих ствари, Књига Опсена, Пророчка ноћ, Бруклинска ревија лудости, Зимски дневник. Написао је две мемоарске књиге, књигу есеја Уметност гладовања, као и збирку песама Ишчезавања. Аутор је сценарија за филм Дим, коредитељ (са Вејном Вангом) филма Модри у лицу и сценариста и редитељ филма Пандорина кутија. Његове књиге преведене су на преко двадесет језика. Живи у Њујорку.

Бруклинска ревија лудости је текст чудног животописа – пре него што је добио облик књиге на српском језику, постојао је само у електронској форми. На енглеском језику је књига која се појављује тек након српског издања.
Живот овог романа је, дакле, баш као и животи његових јунака, јасно одређен једном преломном тачком: за рукопис то је трмутак када из електронског облика прелази на папир, облик податнији ширем читалачком аудиторијуму, а за Нејтана Гласа, који ј ,,главни глас“ романа, за Тома Вуда, Харија Брајтмана, Аурору Вуд, па и малу Луси, то су они тренуци у којима успевају да продру у суштину живљења, само наизглед другачију за свакога од њих.
Све оно што Остер уме као приповедач, и због чега је стекао светску славу, налази се у овом делу. Нове тонове додају само околности у којима је дело настало, време које је писац оставио иза себе, али и утицај нових генерација, које – за пишчев укус – живот комадају са жестином коју он не заслужује. Поврх свега, ово је прво дело Пола Остера у коме су атмосфера нихилистичког гледања на свет и песимизам стављени у други план. Све док не окренете последњу страну романа.
(Превела са енглеског Ивана Ђурић Пауновић; Геопоетика 2005)

Нема коментара:

Постави коментар