среда, 27. фебруар 2019.

Филип Стојановић (1991)
















ПРОЛЕЋНА ПЕСМА

Удари сунце кроз густе облаке
На бели снег па с њега у очи.
Долази пролеће, чујем му кораке,
Куца на прзор к’о киша у ноћи.
Беле пахуље се беспомоћно даве
У њиховим јадним и палим сестрама,
На зеленим иглама чувају главе,
Од светлости и топлине пролећа.
Родитељ свих доба са чудном веселошћу
Господари равнотежом чим стане на бину,
Веселост преноси, безбригу доноси
Чим са небеске позорнице отера хладну зиму.
  
САЊАМ

У поноћ је киша спрала ваше трагове са улица,
Ја њима нисам ходао..
Ветар је однео прашину са дрвећа,
Дан је био спреман али није свануо...
Подне се вешто маскирало у поноћ,
Календар се збунио, моли за помоћ.
Вода се жали, нисам се умио,
У огледало се нисам погледао.
Јастук је мекши него што је јуче био,
Прозор се сам од себе отворио...
Још светле облаци док се чешу о месец
И реткост његове испуњености…
Немој да се неко усудио да ме пробуди!
  
МОЈА ХЕРМИНА

Волим кад ми сунце угреје образ,
А мрзим што не да да се загледам у њега.
Волим кад се светлост игра са мном
И ја журим за њом, а ипак је не ухватим.
Волим кад ми ветар носи косу,
А не могу рукама да га погурам јаче.
Волим и тебе, а то ти не причам,
Страхујем, или ми је тако лакше.
Не познајем висине, ни њене тунеле,
А ипак сањам да летим као птица.
Не познајем облаке, густе и беле,
А ипак сањам као да спавам на њима.
Не познајем снове од претходне ноћи,
А знам да су били сјајни и бистри.
Не познајем ни тебе, али ваљда ћу моћи
Да те задржим са овим што мислим.

ПЕСНИЦИ УВЕК ЈЕДУ БУРЕК САМИ

Враћао сам се кући,
Пребирајући остатке хране по устима,
У друштву по неке капи кише,
Суровог недостатка самопоуздања
И уобразиље о сопственом сетном умећу.
Давно су прошле јесени
Када су ми школски прозори маглили поглед.
Давно је гажење опалог лишћа
Шуштањем кратило пут до куће.
Све пребрзо пролази и вене,
Спорије теку само кишни дани,
У моме присуству само сене,
Песници увек једу бурек сами.




















На конкурсу Народне библиотеке у Смед. Паланци 2008. године, за прву књигу ушао у најужи избор. Учесник 42. Фестивала младих у Врбасу, 2010.

Нема коментара:

Постави коментар